Zapraszamy uczniów szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych do udziału w III Powiatowych Manewrach Pierwszej Pomocy.
1. Organizatorzy manewrów:
I Liceum Ogólnokształcące im. 14 Pułku Powstańców Śląskich w Wodzisławiu Śląskim | ||
Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Wodzisławiu Śląskim |
Osobami odpowiedzialnymi za przygotowanie, przeprowadzenie i nadzór merytoryczny nad zadaniami ćwiczebnymi są instruktorzy z ramienia Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Wodzisławiu Śląskim.
- Cele Manewrów:
- Poszerzenie wiedzy i umiejętności z zakresu edukacji dla bezpieczeństwa.
- Wyposażenie uczniów w praktyczne umiejętności z zakresu pierwszej pomocy przedmedycznej i zachowania się w sytuacjach kryzysowych, zagrażających bezpieczeństwu.
- Zapoznanie uczniów ze strukturami organizacyjnymi jednostek Państwowej Straży Pożarnej, Pogotowia i ratownictwa medycznego.
Manewry mają charakter wyłącznie szkoleniowy i nie dopuszcza się do tworzenia klasyfikacji zespołów, jak i przyznawania ocen po wykonanych zadaniach!!!
- Termin i miejsce III Powiatowych Manewrów Pierwszej Pomocy:
- Termin: 12.06.2018r.
- Miejsce: Rodzinny Park Rozrywki „Trzy Wzgórza” w Wodzisławiu Śląskim oraz teren bezpośrednio przyległy do Parku.
- Uczestnicy:
- W zawodach mogą brać udział zespoły szkół ponadgimnazjalnych i gimnazjalnych składające się maksymalnie z czterech członków biorących udział w bezpośrednich działaniach związanych z udzielaniem pierwszej pomocy osobom poszkodowanym.
- Członkowie zespołów ratowniczych powinni być wyposażeni w odpowiednią odzież zapewniającą bezpieczeństwo w trakcie wykonywania zadań (m.in. wygodne obuwie oraz spodnie i długi rękaw).
- Czynności ratownicze poszczególnych zadań opierają się na ogólnodostępnych procedurach z zakresu pierwszej pomocy przedmedycznej.Przewiduje się 8-10 zadań praktycznych do wykonania dla poszczególnych zespołów ratowniczych.
- Uczestnicy Manewrów we własnym zakresie odpowiadają za uzupełnienie apteczek w materiały medyczne jak i odpowiednią ilość rękawiczek ochrony biologicznej przed przystąpieniem do kolejnych zadań ćwiczebnych.
- Organizator dopuszcza możliwość uczestnictwa w manewrach do 10 zespołów ratowniczych, po jednym zespole z danej szkoły ponadgimnazjalnej lub gimnazjalnej.
- Udział w Manewrach jest nieodpłatny.
- Uczestnicy są zobowiązani do zapoznania się z Regulaminem III Powiatowych Manewrów Pierwszej Pomocy dla uczniów szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych, który jest zamieszczony na stronie internetowej I LO im.14 Pułku Powstańców Śl. w Wodzisławiu Śl. oraz Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Wodzisławiu Śl.
- Zgłoszenia:
- Kartę zgłoszenia należy przesyłać w formie elektronicznej na adres poczty elektronicznej I Liceum Ogólnokształcącego im. 14 Pułku Powstańców Śl. w Wodzisławiu Śl. Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub w formie pisemnej w sekretariacie w/w Liceum w terminie do 8 czerwca 2018 r.
- Dodatkowo warunkiem dopuszczenia zespołu do Manewrów jest dostarczenie wypełnionej Karty Zgłoszenia zespołu w punkcie rejestracji zespołu w dniu Manewrów tj.12.06.2018r.
- Karta zgłoszenia zespołu do pobrania poniżej. Manewry oparte są o realizację zadań praktycznych. Część praktyczna składa się z następujących elementów:
- dotarciu zespołu do miejsca wykonywania zadania, posługując się mapką przygotowaną przez organizatora,
– wykonania na miejscu procedur ratowniczych wynikających z charakteru zadania,
– dodatkowych zadań sprawnościowych. - Na starcie każdego etapu zespół zgłasza się na 5 minut przed wyznaczonym czasem; niestawienie się grozi usunięciem zespołu z Manewrów.
- Na wykonanie każdego zadania wyznaczono określony czas do 10 minut.
- Program i harmonogram przebiegu Manewrów będzie udostępniony na stronie internetowej: I Liceum Ogólnokształcącego im. 14 Pułku Powstańców Śląskich w Wodzisławiu Śl. oraz Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Wodzisławiu Śl. tydzień przed terminem planowanej organizacji Manewrów.
Pozostałe informacje znajdują się w regulaminie.