Srebrna Tarcza dla Jedynki.

Fundacja Edukacyjna "Perspektywy" potwierdza, że I Liceum Ogólnokształcące im. 14 Pułku Powstańców Śląskich w Wodzisławiu Śląskim jest wśród 1000 najlepszych liceów w Polsce sklasyfikowanych w Rankingu Liceów i Techników PERSPEKTYWY 2024 i przysługuje mu tytuł "Srebrnej Szkoły 2024".

Strona rankingu

Informacje o rekrutacji oraz materiały promocyjne szkoły znajdują się w kategorii rekrutacja.
Kalendarz roku szkolnego 2024-2025

2 września 2024

- rozpoczęcie roku szkolnego

23 - 31 grudnia 2024

- zimowa przerwa świąteczna

17 lutego - 2 marca 2025

- ferie zimowe

15 -16 kwietnia

- rekolekcje szkolne

17 - 22 kwietnia 2025

- wiosenna przerwa świąteczna

25 kwietnia 2025

- zakończenie zajęć w klasach IV

5 - 24 maja 2025

- egzamin maturalny

27 czerwca 2025

- zakończenie zajęć dydaktyczno - wychowawczych

28 czerwca - 31 sierpnia 2025

- ferie letnie

2,3 stycznia, 2, 5 - 9 maja, 20, 26 czerwca

- dodatkowe dni wolne od zajęć dydaktycznych

Zapraszamy rodziców na konsultacje z nauczycielami.

 

Konsultacje odbywać się będą harmonogramu.

 

Informacje o projektach realizowanych w ramach programu Erasmus+.

Erasmus+ to program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata 2014-2020.

Matematyka i nauki przyrodnicze pełne przygód

Akcja KA2 Matematyka i nauki przyrodnicze pełne przygód

Oficjalna strona projektu

Strona projektu na fb

logo Aktywna Tablica
W ROKU SZKOLNYM 2020/2021 NASZA SZKOŁA PRZYSTĄPIŁA DO RZĄDOWEGO PROGRAMU ROZWIJANIA SZKOLNEJ INFRASTRUKTURY AKTYWNA TABLICA.

Cele ogólne programu:

  1. wykorzystanie technologii TIK podczas zajęć edukacyjnych;
  2. dzielenie się metodami dobrych praktyk z różnych przedmiotów;
  3. pogłębienie wiedzy i kompetencji uczniów i nauczycieli z zakresie wykorzystania nowoczesnych technologii cyfrowych.

Wraz ze złożeniem wniosku o udział w Programie, szkoła zobowiązuje się do zrealizowania następujących zadań:

  1. Uczestniczenia nauczycieli w konferencjach i szkoleniach z zakresu stosowania TIK w nauczaniu.
  2. Uczestniczenia w międzyszkolnych sieciach współpracy nauczycieli stosujących TIK w nauczaniu, w tym:
    1. udziale w co najmniej 3 spotkaniach organizowanych w ramach międzyszkolnych sieci współpracy nauczycieli,
    2. zorganizowania w szkole, w ramach uczestnictwa w międzyszkolnej sieci współpracy nauczycieli co najmniej dwóch lekcji otwartych z wykorzystaniem TIK w nauczaniu,
    3. dzielenia się przyjętymi rozwiązaniami i doświadczeniami z innymi nauczycielami przez udostępnianie w międzyszkolnej sieci współpracy nauczycieli, w szczególności opracowanych scenariuszy zajęć edukacyjnych z wykorzystaniem TIK, przykładów dobrych praktyk.
  3. Wyznaczenia szkolnego e-koordynatora, którego zadaniem jest koordynacja działań w zakresie stosowania TIK w szkole oraz powołanie nauczycielskich zespołów samokształceniowych, które wspierają dyrektora i nauczycieli w zorganizowaniu pracy szkoły z wykorzystaniem TIK.
  4. Wykorzystywania TIK na zajęciach edukacyjnych prowadzonych w każdym oddziale szkoły (w zakresie co najmniej 5 godzin zajęć lekcyjnych średnio w każdym tygodniu nauki w roku szkolnym realizacji Programu począwszy od dnia zainstalowania i uruchomienia pomocy dydaktycznych zakupionych w ramach Programu.
  5. Przedstawienia dla potrzeb organu prowadzącego sprawozdania z realizacji zadań wynikających z udziału w programie.

Materiały do zajęć z wykorzystaniem TIK

W związku wejściem w życie z dniem 25 maja 2018 r. Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r., w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych powszechnie określane jako RODO), w wykonaniu obowiązku informacyjnego, o którym mowa w art. 13 RODO zamieszczamy na stronie szkoły następujące informacje.

Informacja o przetwarzaniu danych osobowych

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO), informujemy, iż:

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest: I  Liceum Ogólnokształcące im. 14 Pułku Powstańców Śląskich  z siedzibą w Wodzisławiu Śląskim, ul. Szkolna 1, kod pocztowy: 44-300, adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., tel. 32 4553164;  32 4560065.

Przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych będzie się odbywać zgodnie z art. 6 ust.1 c RODO na podstawie wymogów określonych w przepisach oświatowych w celu wykonania zadań związanych z przyjmowaniem uczniów (wychowanków) oraz realizacją procesu edukacyjnego.

Inspektorem ochrony danych w tutejszej jednostce jest Pan Sławomir Kuśmirek, adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., tel. 504 988 680; 32 331 48 08.

Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres wymagany przepisami prawa oraz ustalony w jednolitym rzeczowym wykazie akt.

Posiada Pani/Pan prawo dostępu do swoich danych osobowych zgodnie z art. 15 RODO, prawo do ich sprostowania jeśli są nieprawidłowe, usunięcia zgodnie z art. 17 RODO z zastrzeżeniem ust. 3, jak również prawo do ograniczenia ich przetwarzania zgodnie z art. 18 RODO, prawo do cofnięcia zgody. Posiada Pani/Pan również prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Pani/Pana danych osobowych zgodnie z art. 21 ust. 1 RODO.

Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych), jeśli Pani/Pana zdaniem, przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana - narusza przepisy unijnego rozporządzenia RODO.

Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym i warunkuje realizację zadań dydaktyczno – wychowawczych.

Informujemy ponadto, że Pani/Pana dane osobowe nie będą profilowane ani przetwarzane w sposób zautomatyzowany.

Deklaracja dostępności

Dostępność cyfrowa

I Liceum Ogólnokształcące im. 14 Pułku Powstańców Śląskich w Wodzisławiu Śląskim zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej:

http://lo1-wodzislaw.pl

Data publikacji strony internetowej: 16.02.2017

Data ostatniej istotnej aktualizacji:  18.10.2020

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:

  • większość podstron serwisu spełnia wymagania WCAG
  • niektóre treści mają niewłaściwy kontrast
  • niektóre obrazki nie mają tekstu alternatywnego, częściowo wynika to z zamieszczania bardzo dużej liczby zdjęć
  • niektóre zamieszczone informacje w formie załączników są w postaci skanów, co wynika z charakteru informacji, jaki jest niezbędny do ich opublikowania
  • filmy nie posiadają napisów dla osób niesłyszących
  • niektóre odnośniki otwierają się w nowych oknach
  • brak możliwości zwiększenia kontrastu

Strona posiada następujące ułatwienia dla osób z niepełnosprawnościami:

  • możliwość zmiany rozmiaru czcionki
  • możliwość przechodzenia między elementami strony za pomocą klawisza TAB

Oświadczenie sporządzono dnia: 2020-09-07.

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Skróty klawiaturowe

Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Beata Ostrowska-Pawlas, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 32 455 31 64. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Informacje na temat procedury

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

Do budynku szkoły prowadzą dwa wejścia ogólnodostępne: od strony boiska Orlik oraz od dziedzińca ZSE. Drzwi wyposażone są w samozamykacz.

Przy budynku szkoły znajdują się dwa miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych.

Wejście  od strony boiska Orlik wymaga pokonania kilku stopni, a od strony ZSE jest  na poziomie gruntu.

Dla osób poruszających się  na wózkach dostępne są pomieszczenia na parterze (w tym sekretariat szkoły).

W budynku brak windy na wyższe piętra w znaczący sposób utrudnia dostęp dla osób niepełnosprawnych ruchowo. 

Toaleta dla osób niepełnosprawnych znajduje się na parterze.

W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.

Na terenie budynku nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego.

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

Wniosek o zapewnienie dostępności

Back to top