75 LAT JEDYNKI
    75 LAT lubimy wiedzieć
    75 LAT rozwijamy talenty
    75 LAT wracamy
Mieliśmy okazję przekonać się o tym, my - uczniowie klas 3D i 3E, biorąc udział w wycieczce krajoznawczo-turystycznej, właśnie do Pragi w dniach od 10 do 12 czerwca 2024 roku.

Po przyjeździe stolica Czech przywitała nas piękną pogodą, wspaniałymi widokami i godną podziwu architekturą.

Pierwszego dnia zwiedzaliśmy Stare Miasto, dowiedzieliśmy się przy tym mnóstwa ciekawych faktów z historii Czech, m.in. z wojen husyckich czy wojny trzydziestoletniej. W czasie "przemykania" po ulicach Pragi mieliśmy okazję zobaczyć liczne zabytki, takie jak Kościół św. Mikołaja czy pomnik Jana Husa i ujrzeliśmy, w pełnej krasie, piętnastowieczny zegar zwany Praskim Orlojem. Na koniec dnia przeszliśmy po słynnym Moście Karola, nazwanym tak po wielkim czeskim królu Karolu IV Luksemburskim, na którym to moście mieliśmy sposobność zobaczyć stare płaskorzeźby oraz zapoznać się z legendą o św. Janie Nepomucenie.

Drugi dzień rozpoczęliśmy od zwiedzania kompleksu zamkowego Hradczany. Wstąpiliśmy w progi monumentalnej gotyckiej Katedry św. Wita, przeszliśmy się po dwóch zamkowych dziedzińcach oraz weszliśmy do najstarszej praskiej świątyni chrześcijańskiej - kościoła św. Jerzego. Byliśmy również świadkami zmiany warty Gwardii Zamkowej. Następnie skierowaliśmy się w stronę Złotej Uliczki, gdzie podziwialiśmy rzemiosło dawnych wieków, po czym udaliśmy się do Ogrodów Wallensteina. Na koniec dnia odbyliśmy rejs Wełtawą, w trakcie którego mieliśmy możliwość podziwiać Most Karola z poziomu rzeki.

Ostatnim etapem nasze wyprawy było Skalne Miasto w miejscowości Adrszpach, nad rzeką Metuje. Podczas spacerowania "ulicami miasta" widzieliśmy wiele ciekawych form skalnych, np. Parę Kochanków, Słoni Rynek, Głowę Cukru czy Dzban. Widzieliśmy oba adrszpaskie wodospady i popiersie Goethego.

Praga z pewnością pozostanie na długo w naszych szkolnych wspomnieniach i wszystkim gorąco polecamy zwiedzenie "drugiego Wiednia Europy".